Jag blir ledsen


Syr 11:18 

En man kan bli rik genom att spara och gnida,
men vad är det för lön han får?
När han säger: Jag kan slå mig till ro,
nu skall jag njuta av min rikedom.

då vet han inte hur lång tid som är kvar
innan han måste lämna allt åt andra och dö.

Ps 49:17-18

Oroa dig inte när någon blir rik och välståndet växer
i hans hus, ty ingenting får han med sig i döden,
han rikedom följer honom inte dit ner.



Jag har aldrig haft något extra. Barn- och studiebidrag
har gått till mat och vi har fått en liten peng
till helgen.
Är det så konstigt att jag, när jag får pengar,
handlar kläder, dator, mobil och andra saker som oftast är
självklara för andra ungdomar?
Eller skulle jag sparat pengarna?
Menar du att jag skulle sparat dem och bara tittat på dem.
Ha en vetskap om att man har pengar och kunna
köpa det jag längtat efter.
Men du vill att jag skulle ha lagt undan dem.
Då skulle det ju vara likadant som innan.
Jag är inte oekonomisk!
Jag kan hålla reda på mina pengar!
Det jag gjorde med dem var mitt val och jag är
medveten om vad gjorde!
Du behöver inte ta upp det som om jag borde
söka till lyxfällan!



Nu ska jag lugna ner mig och äta lite tills min kompis kommer.
Har fått huvuderk av allt gråtande.

Kisses



1 elin:

skriven

sv; haha jo, du kommer nog inte ångera dig tror jag! ;)

gör dudå? :D KRAM

2 stephanie:

skriven

hejsan.jag håller med dig.spara är väl ok men man måste unna sig något.det finns inget roligare än att köpa något man längtat efter.kramar

3 emma:

skriven

Bryr dig för mkt ? :S

Okej =)

Kram

4 agnesa:

skriven

tack så mycket! <3

5 emma:

skriven

Jobbigt :/

Vart lite för mkt och då blir det för mkt för mig.

Kram

6 ada:

skriven

sv: japps :)

7 agnesa:

skriven

jag har bloggat sedan december :D hihi. dudå? :)

kram!

8 ada:

skriven

sv: nja, inget speciellt, sj? :D

9 Jenny:

skriven

häärligt :) joodå det är helt okej :)

10 J A G D E S I G N A R D I N B L O G G:

skriven

åh tack.bara bra hos mig..händer hos dig ?

11 HANNA:

skriven

sv: haha jo precis.. ;p allt bra idag? :)

12 Cajsa:

skriven

ska inte göra så mycket. planera kommande vecka antar jag.. xD själv? vad tycker du om mina örhängen? :) Längst ner i senaste inlägget.. :) vad tycker du är ett rimligt pris på dem? funderar på att sälja sånna via bloggen..^^

13 - Imma:

skriven

haha precis :D

händer till helgen då ? (:

Kram

14 matilda:

skriven

sv: inte mycket som händer... jag är trött så funderar på att lägga mig innan mitt 2:a träningspass :)

15 Caroline, LINA FRANKღ:

skriven

Tack :) Va kul att sjunga, hoppas det går bra :)

16 marie:

skriven

Jag tycker att man kan spara så man inte hamnar i kris men att man ska använda pengar om man har dom :)

17 mw:

skriven

inga problem=)

18 Ida:

skriven

Mysig blogg du har! (: Är allt bra med dig? KRAM

19 emma:

skriven

Hoppas jag med. Kram

20 EmmaEriica:

skriven

inte så mycket. det är för varmt :p

själv då?

21 michaela:

skriven

jorå det e bra!:D hih:D

22 Bexx:

skriven

SV:

hehe ;)^^

Yes

gjort nått kul idag?:)

23 SANNA:

skriven

SV: okejs ;/ hoppas att det blir bättre

24 Beatrice [foto, mode & vardag]:

skriven

sv: härligt! :D

25 -Milly-:

skriven

Tjing!



Vilken härlig blogg du har!

Har du haft en bra dag?



Kram ♥

26 J O S E F I N E:

skriven

Sv; Åh jasså ;o vart bor du någonstans? :D

Här i Göteborg har det varit fint i mer än en vecka :)

27 KAJSAHERSELF:

skriven

sv; YEAAA! han är kung! (Y)

28 ann:

skriven

sv:jag ska ut till stranden nu:D vad händer idag i det soliga vädret??

29 Erika:

skriven

Vad gör du nu då? :)

30 Linda - Livet är rosa!:

skriven

sv; Tack :D.

31 malin:

skriven

ja, jättehärligt ;) jaha okej!

32 FRIDA HJÄRTA KEVIN:

skriven

sv; Nej, det har du inte haha.

Jag ska sola, bada, jobba och så ska jag ut och äta på resturang med familjen och grannarna, vad ska du göra? :D

kram

33 jossan m:

skriven

hej haft en bra dag? :)

34 Randy:

skriven

Klart du inte skulle sparat dom =) Man måste leva lite också!

35 E L L E N:

skriven

Svar: Åh tack :D:D

36 Carro:

skriven

Sv: Ja, får du göra. =)

37 Julia:

skriven

Sjukt fin blogg! :D

Vad händer idag? :)

38 stephanie:

skriven

sv.jag ska åka och bada o sola.själv.kram

39 stephanie:

skriven

sv.hej.jag ska strax åka och bada.själv.kram

Kommentera här: