En bild av döden

Tvillingarna

Två tvillingar låg i mammas mage och filosoferade.
De hade det varmt och skönt,
de kände sig trygga och behövde aldrig sakna mat.
- Vi har det verkligen bra! Sa de ofta till varandra.

Men allteftersom tiden gick, märkte de att de att deras kroppar förändrades.
- Vad betyder det här? frågade den ena tvillingen.
- Jag vet inte, svarade den andre. Men kanske betyder det att
vi snart inte kommer att vara kvar här inne längre.
Kanske närmar vi oss slutet, födseln.

Tillsammans utforskade de sin lilla värld så gott de kunde.
De såg tecken på att någon annan har funnits där inne före dem,
och det skrämde dem.
- Ingen har någonsin kommit tillbaka och berättat om
ett liv efter födseln. Det är nog slutet.
- Ja, för hur skulle vi kunna överleva utan navelsträngen som ger oss mat?

De pratar ofta om modern. Ingen av dem har sett henne.
Tänk om hon bara existerar i deras fantas?

Till slut kom ändå dagen då det var dags att födas.

När de såg ljuset för första gången kunde de inte låta bli att gråta.
För världen utanför var större och vackrare än
de någonsin hade kunnat föreställa sig.

1 FRIDA HJÄRTA KEVIN - Tävling pågår!:

skriven

sv, Tack för din röst :)

Tack desamma! :D

Kram

2 camilla:

skriven

sv: ja allt bra med mig :)

allt bra med dig också hoppas jag? :)

3 mikka:

skriven

Hej jag har en fråga på min blogg som jag tycker är intressant skulle bli väldigt glad om du svarade, pussåkram :)

4 Mikaela Urbom:

skriven

Tack snälla :D

5 Anonym:

skriven

Kolla in min blogg då jag fram till söndags ska ge bort en biobiljet.

Så skriv en kommentar varför just du ska få en bio biljet =)

Kommentera här: