Hur blev jag bra på design?

Jag har fått väldigt många komplimanger kring min design den senaste tiden. Tack så jätte mycket! Det är riktigt roligt att höra att den är fin och att jag gjort ett bra jobb med den =)
Men jag kan säga att det har tagit tid och varit en lång resa till att bli så här pass bra. Och jag har mycket kvar att lära.

När jag började blogga i mars 2009, så fick jag genast ett intresse för bloggdesign. För det är ju så mycket roligare att blogga om man har en design som man tycker om. Jag började med att gå in på designadinblogg.se för att lära mig lite av de enklaste koderna. Det tog tid och jag tyckte bara att det såg rörigt ut. Mamma berättade för mig här omdagen att jag tyckte att det var jätte svårt och aldrig trodde att jag skulle lära mig detta.

För att få en fin design krävs egentligen inte så mycket. Men jag använda i början mig av paint för att göra min header. Det var svårt att göra i det programmet, men som en början så går det jue. Jag blev riktigt nöjd.
Men sen ville jag utvecklas. Jag googlade mycket och frågade mycket. Men jag vet att många som desginar inte vill ha designfrågor. Och det förstår jag. De får så mycket frågor att de inte hinner svara. Men därför svarar gärna jag på era frågor. Kan jag svara så försöker jag =)

Sen skaffade jag Photoshop och det blev så mycket enklare. Det har tagit 1½ år att komma hit jag är idag. Kämpa på! Ni kommer få till det till slut. Det gäller bara att vara envis och vetgirig! Ge er inte förrän ni har det!

En av mina första designer. Header gjord i paint och bakgrund hittad genom google. Jag var jätte nöjd när jag fått till denna. HEhe


1 Cajsa:

skriven

hehe ja då det gjorde jag. :)

2 ♥Emelie♥:

skriven

Sv: Tack detsamma:D ALlt bra med dig?:)

3 ♥Emelie♥:

skriven

Sv: Jo, det är bra:D

4 Jennie - The Way I Am:

skriven

Svar: Tack så mycket söta du :)

Kan då säga att du har bland de finaste design jag sett :) Riktigt mysig och härlig :)



5 Hampus mamma:

skriven

Jätte fin design du har gjort! Själv är jag nybörjare och klarar bara av enkla småsaker. men det gäller att ha tålamod precis som du sa.

//Sandra, 16 år & mamma till Hampus

6 Erika - VIKTKAMPEN:

skriven

Hej.



Nu har jag valt ut en vinnare. Jag mailar hennes mail till dig så får du ta kontakt med henne :)



TACK FÖR ETT BRA SAMARBETE!

7 zofie:

skriven

fin blogg :)

www.zofiielandin.blogg.se

kommentera ;)

8 Hampus mamma:

skriven

sv: ja, men precis :)

//Sandra, 16 år & mamma till Hampus

9 Jenna:

skriven

Du har en jättefin blogg (som många andra redan har sagt) och jag följer dej gärna via Bloglovin´. :)

10 MADDES:

skriven



Gott nytt år. Hur ska du fira in det nya året?

11 JOSEFIN GARD - DAGENS BLOGG PÅGÅR:

skriven

Jättefin :D



Va med i dagens blogg hos mig :)

12 Anonym:

skriven

- gott nytt år :)

13 Anonym:

skriven

svar: Tack så mycket! :D

14 Lydia :):

skriven

svar: tack så mycket! (failade med namnet innan ;D)

15 maria:

skriven

gott nytt år !

16 Jenna:

skriven

sv: Tack hehe :D

Vad gjorde du på nyår då? :)

17 latife - de du inte vet, får du veta:

skriven

fint jobb!

18 MADDES:

skriven

okej, vad mysigt med bröllop. Jag firade det nya året hemma hos mamma då jag inte mådde bra pga rejäl förkylning. Hur mår du idag?

19 Anonym:

skriven

sv: Ja jag såg det nu! Ops, det var ju inte meningen, hehe satt och fixade lite med stilmallen i förmiddags, råkade väl ändra fel. (:

På nyår var jag också på bröllop! Kul, vilket sammanträffande :D Sedan var jag på Ersta Terrass. :)

20 Jenna:

skriven

sv: Ja jag såg det nu! Ops, det var ju inte meningen, hehe satt och fixade lite med stilmallen i förmiddags, råkade väl ändra fel. (:

På nyår var jag också på bröllop! Kul, vilket sammanträffande :D Sedan var jag på Ersta Terrass. :)

21 johan:

skriven

Du e bäst syster min. Utan dig hade jag aldrig fått en så fin blogg och heller inte börjat blogga. Kram

22 MADDES:

skriven

Ja det är trist men det känns som att förkylningen börjar bli bättre nu i alla fall!

23 djoikiis:

skriven

du är verkligen jätte duktig och jag känner igen mig i din historia. man börjar liksom i paint men sedan vill man lära sig mer och mer :) kram på dig!<3

24 Fotograf & Pysslaren Batt:

skriven

Nyårs löften? :)

25 Mia:

skriven

hej hej... det ska du veta att vi uppskattade det super mkt... å jag vet att becca hade det kul hos dig med... hon kommer nog jätte gärna till dig fler ggr...

Din blogg är verkligen super fin!!! men det är ju min med som du har gjort!!! hahaha!!!! kram på dig

26 Mammabea:

skriven

Hej jag funderar på att beställa en design av dig, men skulle först vilja veta om du har många beställningar just nu och om de tar lång tid innan du kan bli klar isf? Kram

27 johan:

skriven

jo det heter så. fast det visste vi inte när vi var där. Jag kollade det efter, var ju tvungen att ha nåt att skriva om på bloggen =)

28 Mammabea:

skriven

Okej, men skicka över ditt kontonr till min mail jag lämnar här, så betalar jag in på en gång, och mailar bilder och önskemål osv. =)

29 Mickan:

skriven

Vilken fin blogg du har! :)

God fortsättning på 2011!

30 Johanna:

skriven

Himla fin design! Har en fråga om du kan svara på den. :)

När man lägger opacity i content. Hur gör man för att bara få bakgrunden och inte bilderna och texten genomskinlig?

Vore såå schysst om du kunde svara! haha tack på förhand :)

31 S A N D R A:

skriven

Kör igång dagens blogg nu:)

Det är en kommentar per person som gäller !

Va gärna med, drar ut vinnaren ikväll.



Lycka till. / S A N D R A

32 Mariah:

skriven

hej.

jag håller på att fixa en design till min blogg och undrar hur man gör för att få det upplagt så med datum, kategorier, tid och sen bakgrunden som du har med den lilla rutan och sen strecket.. har du lust att hjälpa mig och förklara hur man gör?



mvh

Kommentera här: