Nanoteknik ska lyfta framtidens mobiler

Jag tycker att detta verkar riktigt coolt.

Dock är jag osäker på om det kommer att bli en hit.

Jag menar, borde det inte kännas konstigt att ha en dator runt

handleden liksom?



Genom att med nanoteknik ge materialen helt nya egenskaper hoppas forskarna få fram mobiler,
eller snarare små datorer, som är böjbara, delvis genomskinliga, kan ändra färg,
hålla sig själva rena och som kan styras på nya sätt genom att de får en yta som ändrar form efterhand.
I många fall blir elektroniken en del av formen.
Medan man idag bygger in elektroniken och lägger den innanför ett skal av plast,
glas och metall kan den framöver bli en del av det böjbara armbandet.



Under namnet Morph har Nokia tagit fram en rad koncept och förslag till hur
framtidens mobiler kan se ut när man med hjälp av nanoteknik förändrar det mesta.
Elektroniken behöver inte längre byggas in bakom ett skyddande plastskal,
den blir istället en del av materialet. Foto: Nokia

Läs hela artikeln här.
1 HANNAH:

skriven

Håller med dig! kan inte komma på en enda film som är någorlunda i närheten av hur bra denna är :O

2 Jess:

skriven

Oj vad sjukt.. verkar lite läskigt bara, snart tar tekniken över oss!

3 simone:

skriven

Smart :)

4 I C E:

skriven

Hejsan och förlåt för sent svar. Har bloggpausat men är tillbaka nu. allt bra? :)

5 mersiha:

skriven

fin blogg vad gör du då?:)

6 simone:

skriven

Hej vännen, hoppas din helg är riktigt mysig :)

7 ice:

skriven

SV; Jaah okej. Allt bra med dig? :)

8 mersiha:

skriven

aha okey krya på dig, jag ska kolla på film. Hoppas du får det bra :)

9 aleeekz - tävling pågår.:

skriven

Hallå hallå :)

smyger mig in och hör ifall du mår bra:)

tänkte även berätta att jag har två tävlinger på min blogg om två underbara smycken. och om ingen tävling intresserar dig så ber jag om ursäkt för denna kommentar :).



http://voffsen.blogg.se/2010/january/-tavling-fran-smycken-with-love.html (avslutas imorgon tisdag)



http://voffsen.blogg.se/2010/january/-tavling-fran-nilema-design.html (avslutas på onsdag)



Ha en underbar dag <3

Kommentera här: