“Children are like wet cement. Whatever falls on them makes an impression.”

Gud vad jag älskar barn! De är så ärliga och härliga. Charlotte och jag har nu på morgonen besökt min förra praktikplats. En småbarns avdelning med barn mellan 1½ och 4 år. Vi valde att göra vår samling två gånger, först med de yngsta barnen och sen med de lite äldre. Det gick jätte bra! Är helnöjd!

I sista stund så förenklade vi det lite, eller ja, vi ändra i stort sett hela sagen, för när vi såg barnen så kände vi att det skulle bli för svårt för dem. Så de allra yngsta fick höra sagan om gumman som skulle tvätta sig i ansiktet, så fick de hjälpa gumman. Vi tvättade oss på näsan och på kinder och på tungen o.s.v. Medan 3 och 4 åringarna fick höra sagan om gumman i munnen. Hon skulle stortstäda så de fick hjälpa henne genom att städa sin mun med tungan.
Det blev en utmaning för dem att försöka få tungen på rätt plats, men de var hur duktiga som hellst.

De barnen som var 4 år i våras när jag var där, gick på syskonavdelingen nu. Charlotte och jag träffade dem när vi gick till och från förskolan då de var ute och lekte. Och barnen kände igen mig! :} Det kändes jätte bra! Hur roligt som helst. Hade velat stanna kvar. Nu känner jag verkligen hur mycket jag saknar att vara ute i verkamheten. Men om 1½ år så tar jag examen! :}


{bilder på när vi övade hemma hos Charlotte kommer senare}

1 Maria Nordvall:

skriven

sv: taaack! :D

2 Aldina:

skriven

Härligt där! Hoppas banankakan blev bra! (om de nu blev en banankaka) haha!

3 Nadine:

skriven

Hej! Fin blogg, allt bra :)?

Kommentera här: