Småfranska och Kladdmuffins

Halloj!

Bakningen gick jätte bra, fast jag höll på att glömma att
stänga fönstren.
Här kommer i allafall lite bilder på mina perfekta bakverk.


Jag rör om i skålen


Mjölat bakbord



Em... bullar som ska rullas till bollar och läggas på plåten


Så här fina blev dem till slut

Receptet på dessa underbara bakverk hittar ni här





Okej den hörde inte riktigt hit, men ett fint bakverk ändå tycker jag



Jag bakade också kladdmuiffins såhär kommer lite bilder och recept:




Fin fina

Klocka Tid: 25 min varav 10 min i ugnen
Muffins 16 st


Du behöver:

  • 2 ägg
  • 2 ½ dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 krm salt
  • 4 msk kakao
  • ½ tsk bakpulver
  • 2 dl vetemjöl
  • 100 g smält smör eller margarin

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Placera ut 16 st bakformar i papper på en plåt.

Smält matfettet i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron och låt svalna.

Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Tillsätt sist vetemjölet och det smälta matfettet. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.

Klicka ut smeten i bakformarna.


Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter.


Lägg en handduk över muffinsarna när de svalnat så blir de inte hårda.

http://open.spotify.com/track/5uhsyIRd9KI3ffzFOY4C0d

Nu ska jag ta och smaka om de blev goda.
Pusspuss

1 sandra:

skriven

härligt med bakning!

2 - Imma:

skriven

tack (: aha okej, grattis i förskott då ;D hihi.

Kram

3 Amelie:

skriven

sv: okej, tuusen tack för tipset! :)

4 HANNA:

skriven

sv: ne inte alls mkt, själv?

5 Linda - Livet är rosa!:

skriven

Åh, så gott!

6 Emmelie:

skriven

nu blev man sugen :)

8 Frida:

skriven

Åh det ser gott ut!

9 Fanny:

skriven

vilka fina bilder!! ser super smarrigt ut :)

10 rebecca:

skriven

åh vad sugen jag blev på muffins nu!

11 Malin:

skriven

Jag har exakt samma recept som jag fått av en vän och varje gång jag och vårt tjejgäng träffas är dessa nästan ett måste.



Tänkte bara säga att jag brukar lägga en chokladbit ovanpå muffinsarna direkt efter ugnen och sen låta den smälta och breda ut chokladen lite när den smält. Då blir det ännu godare ;)



Jättefin blogg förresten. Kram!

Kommentera här: