Tidig Lördag

När man alltid går hemma och inte har annat för sig så blir det lätt att man sover bort halva dagen. Med mig är det inget undantag. Jag älskar att sova och blir jag inte väckt kan jag sova fram till middagen. Jag har vänt på dygnet och är mest uppe sent på kvällarna, än tidigt på morgonen. Skulle nästan kunna vara så att jag går och lägger mig då jag borde gå upp, men riktigt så har det inte blivit än. Men jag känner själv att jag skulle vilja gå upp tidigare och försöker också göra det. Men jag funderar ofta på om någon bundit fast mig i sängen, för så många gånger är det så svårt att gå upp. Men idag har jag väl hunden att tacka antar jag. Hur arg jag än är på honom så är jag samtidigt glad att han fick upp mig ur sängen. Det är en konst att få mig att gå up klockan 8:30 en lördagsmorgon. Mellan 6 och 7 den här morgonen började han gnälla. Ett riktigt irriterande gnäll. Sådant där gnäll som gör att man bara vill kasta något riktigt förbjudet på honom. Men djurvän som jag är, skulle jag aldrig klara av det. Jag på morgonen är varken en vidare vacker syn eller rolig att umgås med. När jag var liten vaknade jag till direkt när jag klev upp ur sängen. Nu om man är smart pratar man inte med mig under första timmen. Detta hemska humör fick hunden ta idag. Vi har tre hundar och är ibland hundvakt också åt en av mina bröders hund. Och nu är det även så olyckligt att vår tik löper. Konstant får vi höra ett gnäll från min brors hund då han inte är kastrerad. Samtidigt som jag är irriterad på att det aldrig får vara tyst hemma, så tycker jag synd om honom. Kan inte vara lätt att han en sådan drift och inte få göra något. Vår tik är stereliserad och våra hanhundar kastrerade. Det är bara en tidsfråga innan vår brors hund också får ta en tripp till veterinären. Men denna morgonen var det inte bara driften som gjorde att han gnällde. Klockan sex på morgonen började han sätta igång. När klockan slog åtta hade jag sagt till honom så många gånger, med resultat i bara fem minuter, att jag tappat räkningen. Inte nog med att jag inte kunde sova så började jag klockan halv nio känna en mycket obehaglig lukt. Jag satte mig upp i sängen och såg över sängkantens nedre del. Min näsa ljög inte. Där mitt på golvet under spegeldörren till min garderob låg det två stora korvar. Och tack vare spegeldörren fick jag se dubbelt så många. Det var droppen! jag reste mig upp och mötte min mamma utanför toalettdörren. " Han har bajsat på mitt rum!" Mamma bara skakade på huvudet. När jag varit och hämtat papper att ta upp det med kände jag att jag blev blöt under min bara fot. Min nytvättade matta var nerkissad och jag visste precis vem av hundarna det var. Efter att jag tagit rätt på allt, tände jag en tändsticka i mitt rum för att få bort lite av stanken, men jag tyckte bara att det luktade bränt bajs istället. Det var i allafall ingen idé att gå och lägga sig igen. Kanske bättre lycka nästa lördag.

Detta är min berättelse om hur jag för en gång skull kom upp tidigt, dessutom en lördagsmorgon.
1 mie:

skriven

Nejdå , du kan göra det med din basblogg, går alldeles utmärkt :) det är bara o bli medlem och sen lägga in reklamen :)

2 Antonio:

skriven

thihi jag har oxå svårt att gå upp... jag vaknade vid 17.00 tiden idag faktiskt hahah!

Kommentera här: