Tävlings dags! Not!

Tjosan


Gevalia, När du får oväntat besök:
Det var en tidig vintermorgon och jag, liksom mina
syskon låg och sov.
Dock var min mamma uppe med tuppen.
Det hon fick skåda denna kalla vinter morgon, skulle
hon sent få glömma.
Hon stod i köksfönstret och kollade ut mot gatan.
(Vi bodde i en villa mitt i en korsning i det lilla samhället Aneby.)
Framför hennes ögon får hon se ICAs långtradare
i full fart fram mot korsningen.
Men då det bara en liten bit fram kommer en undergång,
som han uppmärksammade lite sent, skulle han
svänga in mot gatan vid vårt hus.
Han skulle adlrig komma under, med den stora långtradaren.
Den hala vägen gjorde att bildäcken inte fick något fäste
och mitt framför min mammas
ögon glider ICA bilen mot vårt hus.
Postlådan plattas till och halva häcken ryker med.
När långtradaren stannat, står den i ett V ner
mot vår garage- nerfart.
Ni kan tänka er vad som gick i min mammas huvud
just då.

Mannen som körde bilen blev inte skadad.
Han går fram till vår dörr och mamma öppnar den,
med repliken:
- Vill du ha kaffe?
- Ja tack, säger chaufören.
De går ut till köket och mamma tar fram ett nytt, oöppnat paket
Gevalia kaffe.
Gevalia när du får ovätat besök.
Haha, snacka om värsta tv-reklamen!



Reklam för Gevalia 1996






Har du någon rolig historia du vill dela med dig av?
Lämna en kommentar så ska jag fixa den i ett inlägg åt dig.
Du blir länkad :p


1 Linda Bui sv::

skriven

sv : Joo, det är toppen. Har lekt med mina småkusiner! :) Riktigt skoj.

Hur är det själv ?

2 Johan:

skriven

Ja, man kanske ska försöka skriva ner något då... =)



SV: Du får skicka hela sen då när den är klar =)

kram

3 Erica:

skriven

Sv: Vill också ha! ;P

4 Alexandra:

skriven

sv; jo det är trist haha ;) okej (:

5 Erika-mode-pyssel-foto.:

skriven

Lagt till dej nu!

6 FRIDA HJÄRTA KEVIN:

skriven

sv; Åh, tack vad snällt sagt! Vad glad jag blir av sånna kommentarer! :D

KRAM

7 Lise-Lotte:

skriven

Tror det blir den på 3:an, men vet inte vad den heter...

8 michaela:

skriven

haha nej vad kul!:D

kommer aldrig komma på ngt:(:/

9 rosali:

skriven

jaha, hahah ! :D

ah men ska tänka lite :)

http://livetenligtrosa.blogg.se

http://livetenligtrosa.blogg.se

10 marie:

skriven

Aha okej :D vilken bra historia! Jag har just sett på film :)

11 Erica:

skriven

Haha, vilken klockren historis! :)

12 marie:

skriven

Jaa värsta typiskt, suck :( Jag såg på 40 year old virgin, den var inte såå bra. Vi köpte en annan film oxå som hette a Cinderella story med Hilary duff, kanske ska se den idag :D Vad gör dudå? :)

13 Carro:

skriven

Haha, kan du inte skicka in den historian till gevalia? xD

14 Lollo:

skriven

Hhehe vilken sköön story, kul att din mamma bjuder på kaffe ist för att flippa (: hehe;) Jadu kanske ska tänka lite och komma fram till någon skön berättelse som hänt mig (:

KRam!

Kommentera här: