Första advent

Idag är det första advent och jag skrev i ett tidigare
inlägg att jag skulle sjunga i kyrkan idag.

Min familj är med i en väldigt liten församling och därför har
vi bara gudtjänst en gång varje månad.
Den första söndagen i varje månad.
Då Solveig ringde och bad mig sjunga sa hon, på adventsgudtjänsten.
Naturligtvis tänkte vi då första advent.

Så vi klev upp i morse klockan 08:00 och klockan 09:00
satte vi oss i bilen och for iväg. Det tar ungefär 40 minuter till vår
kyrka, så vi blev tidiga emot vad vi brukar vara.

Jag bar mina noter under ena armen och vi gick fram till
kyrkan och tog tag i handtaget.
Det var låst...

Först tänkte vi att vi kanske var så tidiga så de inte kommit
och öppnat än bara.
Jag började skoja om att:
"Tänk om det skulle vara så att det inte var förrän nästa söndag. Haha"

Men snart började vi fundera på riktigt.

Tillslut kom vi fram till att det var den 29:e idag och inte alls den
första söndagen i December.
Så vi hoppade in i bilen igen och körde tillbaka.

Istället han vi till ett annat möte i Jönköping,
där det idag var sex personer som döpte sig.
Ett underbart möte!

Men jag tror det var Gud som lät oss tro att det var idag
jag skulle sjunga. För om vi inte hade trott
det så hade jag antagligen sovit vidare.
Och mötet vi tillslut gick på, hade jag verkligen inte velat missa!



1 L i n n e a s b l o g g ♥:

skriven

svar: jaa :)

2 Ebba:

skriven

Okej hehe :)

3 malin:

skriven

sv: tack desamma :D

4 amanda :):

skriven

hejhej, allt bra med dig? kram! :)

5 ebba.:

skriven

sv: jadå, ska snart på julbord på något slott jag glömt vad det heter, hehe. själv? :)

6 Kristin:

skriven

Hej! Ny tävling i min blogg där du kan vinna världens coolaste telefonen, designad som en hägklackad sko! Var med än gärna med och tävla, ingen blogg behövs.



Länk: http://liddie.blogg.se/2009/november/contest-6.html#comment



Kram

7 Hannah:

skriven

Oj så tokigt:) Men vilken tur ändå :-D Vad tillhör ni för församling?

8 Nikki:

skriven

SV: Tack desamma :)

9 Z A N D R A - Veckans blogg:

skriven

sv: japp, självklart kollade jag på det! :D

vem hejar du på?

10 nila svarar:

skriven

sv: tack detsamma!

11 Michael Jackson | Minnesblogg:

skriven

Snygg design! :D

12 Sofia Werlin:

skriven

Tack detsamma :)

13 claudia:

skriven

sv: haha ellerhur :)

14 Erica:

skriven

okej, :)

vem tycker du ska vinna idol då? :D

kram

15 emma:

skriven

Nu drar jag igång med en Veckans blogg-tävling!

För att delta, kika in i min blogg och se vad som krävs! :)

16 Agneeeeees<3:

skriven

Sv; Hahah kanske inte det roligaste man kan göra på en söndag ;)<3

17 C.N.:

skriven

sv; jaha :D de ska jag koll in dirket :D

18 My:

skriven

Oh okeejs :D gick det bra att sjunga idag ?

ifredags fest igår bio och idag plugg :d toppen helg :D

19 Felicia:

skriven

sv: Allt bra idag? :D

20 Linn:

skriven

oj så kan det gå :P

21 Tobias:

skriven

Inte det roligaste, men det är bra betalt :D

22 issa - rappare och låtskrivare:

skriven

vilken super söt blogg du har!:)

23 lena K :):

skriven

tack,detsamma :)

24 DELLA:

skriven

sv: Det har varit fintfint :)

Ser att din har nog också det ;)

25 Emmis:

skriven

svar; jaa eller hur XD det är så grymt gått ;)

va har du gjort idag då när det vart första advänt? :D

26 H a n n a & L i n a:

skriven

Sv:

Låter inte så roligt...

27 Linn:

skriven

händer det något kul till veckan ?? :)

28 JOLIN:

skriven

sv: dsm :)

29 FRIDA HJÄRTA KEVIN - Tävling pågår!:

skriven

sv; HAHA så är det för mig med, jag hade fått damp på dom andra i laget xD

Men det hade varit kul att få vara med om man fick mat en gång om dagen iaf hahah xD

Kram

30 mari:

skriven

Det blev ju bra ia allafall då?? :)

Kul att sjunga, låter så fint i kyrkan.

Vilken församling är ni med i??



mari

31 julia andersson:

skriven

sv: ja det har jag haft, har du ? :)

32 Carro:

skriven

Sv: Ja, det var faktiskt väldigt skoj.

33 mst:

skriven

okej, jodå det är jättebra :D

34 I S A B E L L A:

skriven

SVAR: Jadå, det var så fint så =)

gick det bra för dig att sjunga?

35 Mirlinda:

skriven

hihi, jotack det är bra med mig också :D, vad gör du sötis? själv sitter jag här och längtar till julen! =D kram

36 Nikolina:

skriven

ikväll ska jag plugga :) du da?

37 simone:

skriven

Neej vad jobbigt, åka dit i onödan :)

38 linda:

skriven

sv; ja! håller med dig!

kram

39 HANNAH - frågestund hos mig!:

skriven

sv: allt e fint :) själv då?



jag har en frågestund i bloggen nu, så passa på att fråga, många frågor!

40 sally:

skriven

mysigt med första advent :)

kommentera görna epp tips i min blogg !



kram =)

41 nicole:

skriven

höll precis på att googla om kristendomen och så dök din blogg upp på bloggtrafik. ;)

42 a,manda:

skriven

Gullig blogg!

Kommentera här: