Alpha 091020

Hur kan jag vara viss om min tro?

Joh 1:12
"...åt dem som tog emot honom gav han rätten att bli Guds barn,
åt alla som tror på hans namn,
"

Gud låter alla ta emot honom.
Allt vi behöver göra är att Tro och Ta Emot.

Rom 10:9
"Ty om du med din mun bekänner att Jesus är herre,
och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda,
skall du bli räddad."

Det är aldrig för sent att ta emot Gud.
Han vill finnas i våra liv. Han vill vara aktiv i vår vardag.

Ps 32:8
"Jag vill ge dig insikt och lära dig den väg du skall gå,
jag vill ge dig råd, min blick skall följa dig."


Gud vill ge oss en framtid och ett hopp.

Ps 23:3-5
"Han ger mig ny kraft och leder mig på rätta vägar,
sitt namn till ära.
Inte ens i den mörkaste dal fruktar jag något ont,
ty du är med mig,
din käpp och din stav gör mig trygg."


Gud skyddar oss, men om du går bort från honom,
så går du bort från hans beskydd.
Gud lämnar inte oss.
Men om du skulle lämna Gud så är du alltid välkommen tillbaka.
Han ger inte upp!

Gud vill vara din GPS.
Ibland talar han högt till oss så att vi kan höra honom.
Men ibland måste vi lyssna mer på honom
för att höra.

Gud älskar dig och väntar på att du ska älska honom tillbaka.
Det är bara att tro på Honom.

 



Förklaring till förtkortningar
1 Inge:

skriven

Det var väldigt vackert o fint skrivet. Vet inte vad jag mer ska skriva, dålig fantasi just nu.

2 Inge:

skriven

Det var väldigt vackert o fint skrivet. Vet inte vad jag mer ska skriva, dålig fantasi just nu.

Kommentera här: