Kaffe! Hiss eller diss?

I Sverige dricker vi cirka 150 liter kaffe per person och år, vilket blir ca 3,2 koppar kaffe om dagen.
Trots det är det inte Sverige som dricker mest kaffe per person i världen. Norden har dock världens största kaffe konsumtion med Finland i täten, som förbrukar ca 3,5 koppar kaffe per person och dag. Vilket gör att Sverige kommer på en andra plats.
Helt sjukt om du frågar mig. Normännen och danskarna kommer heller inte långt efter, med drygt 3 koppar kaffe/person/dag.

De flesta dricker kaffe för att det stimulerar och piggar upp, dessutom är det ju också gott. Men inte enligt mig.
Jag har smakat kaffe ett antal gånger i mitt liv, men aldrig lyckats vänja mig. Men jag vill också bli vuxen!
Håller ni inte med om att det är lite av en vuxengrej att dricka kaffe?

Jag lider dessutom av en enorm trötthet jämt! Dock så tror jag inte att det beror på att jag inte dricker kaffe,
men det är så jobbigt att aldrig piggna till på morgonen. Dessutom är det ju en social grej att dricka kaffe tillsammans med andra. Jag känner mig alltid utanför bara för att jag inte dricker kaffe. Och te är inte samma sak!

Dricker du kaffe?
Hiss eller diss?




1 Linnea:

skriven

Det tycker jag också! RIktigt snygg! :)



På din hiss eller diss på kaffe säger jag diss. Jag dricker hellre te :)

2 Vanessa:

skriven

Jätte fin blogg:D allt bra ?

3 Sara ~ Candis:

skriven

Jag dricker helst en latte :) och kanske 1 gång om dagen för att det är gott inte för att jag behöver det :)) rent kaffe kan jag också dricka men tar hellre latten ;)



SV. :D på ICA Kvantum hittade jag den :)

4 I N G R I D ♥:

skriven

Jag dricker INTE kaffe. I think it tastes like crap :c Visst känns det vuxet att dricka kaffe, alltid! Jag brukar beställa varm oboy i en "take away" mugg med lock så är det ändå ingen som ser vad man dricker (Y)



svar: Jag har varit i skolan! Förvånansvärt roligt, extra kul med tanke på det fina vädret ;)



Peace ♥

5 I N G R I D ♥:

skriven

svar: Haha, I know, ganska fyndigt, huh? ;)



Ja, verkligen. Brukar alltid vara så segt efter lov, men nu var det mer drag än någonsin! Alla är på så himla bra humör med tanke på det fina vädret ;)



Peace ♥

6 Linnea:

skriven

Ja precis samma här! Det ser ju asgott ut med typ kaffe latte :P

7 I N G R I D ♥:

skriven

svar: It truly does! :)

Vad har du för dig då? :D

Peace ♥

8 sara:

skriven

sv; nei, det er VELDIG mange svvenske!

9 FAAKIE:

skriven

hiss hiss hiss :)

10 Marie [Mamma till William & GRAVID]:

skriven

Det tyckte inte jag heller..

11 FAKIE:

skriven

Tyckte inte alls om det i början, men efter ett tag lärde jag mig dricka det och nu älskar jag det :)

12 Victoria:

skriven

Jag måste bara säga det här; Shit, vilken fin design och header du har! Du har verkligen lyckats med utseendet(och jag tror innehållet också är bra)! ^^

13 Sara ~ Candis:

skriven

SV. :D latte är typ 3/4 mjölk och 1/4 espresso eller nåt sånt :)) massa gott.

14 Jeanette:

skriven

Jag tycker inte att kaffe är särskilt gott alls och tur är det för jag får ändå ont i magen av det. Alltid bra att man kan skylla på det :P

15 Vanessa:

skriven

Svar; Tack ! :D härligt. jodå de är bara bra här me (:

16 nathalie:

skriven

wow, jag verkligen gillar din design o allt!

17 Viktoria:

skriven

Väldigt fin blogg :)

18 Sophie:

skriven

Usch, kaffe är verkligen en diss! Och ändå jobbar jag i ett café! Haha :P



SV: Tackar! ^^

19 Carro:

skriven

Haha, jag ville också bli vuxen och kör nu hälften kaffe, hälften mjöl. Kanon, för då får kaffet somma färg som de som dricker med lite grädde. :P

Alltså märks det inte att man fuskar. xP

20 ewelina:

skriven

sv; jaha, själv tyckte jag att filmen var grymt bra!

riktigt nice! :D

21 Jennifer:

skriven

Sv: Jo,

22 Anna:

skriven

Designen blev jättesnygg!



Idag är jag faktiskt ledig, så jag ska åka in till centrum och köpa en present till min kille som fyller år på fredag, hämta ut ett paket och dessutom skicka iväg lite paket till lite olika.



Min mamikommer in och käkar middag med oss ikväll så det blir lite mys senare.



Vad hittar du på idag då? :)

23 sandra karlsson:

skriven

Kaffe är en diss... Föredrar te. Måste säga att bloggdesigne är hur snygg som helst, helt klart den finaste du har haft :) Kram Sandra

24 Syster:

skriven

Du ska dricka mer vatten syster! Att dricka för lite vatten gör oss trötta. O kom ihåg att kaffe o te inte räknas.. Tvärtom! Efter en kopp kaffe ska man dricka två glas vatten;p kramar

Kommentera här: