Hur man ändrar muspekare på bloggen?




Sanna Hyvärinen
om Wehoo för idol:

hejhej, hur får du en sån söt rosa pil på dn blogg, och sedan kryss när man ska trycka ngn stans?:)
KRAM


SVAR:

Det finns mängder av olika muspekare som man kan ha på bloggen. Det bästa du kan göra är egentligen att googla cursors och så kommer det upp massor av olika sidor. En sida du kan gå in och kolla på är DENNA.

Klicka runt bland de olika pekarna som finns. Det finns djur, mat, animerade eller vanliga muspekare i olika färger. Det finns massor.
När du har hittat en muspekare som du vill ha på bloggen så kopierar du bara texten i rutan. (bilden) och klistrar in den i dina kodmallar under <body>.




Vill du ha ett kryss som jag har på min blogg klistrar du in följande kod i stilmallen: cursor: crosshair;

Så här ser det ut i min stilmall vid mina länkar:

a {color: #70193D;text-decoration:none; cursor: crosshair;}
a:hover {color: #000000;text-decoration:underline;}



Förstod ni inte eller vill veta mer så är det abra att fråga. Men jag hoppas att detta var till någon hjälp.
1 Sanna Hyvärinen:

skriven

Tack så mkt!! :D

2 Plutten:

skriven

Tack för tipset :) Nu kanske man ska fixa o dona till det också :)

3 maja.:

skriven

åh vad kul. men som synd är åkte hon ut. men det känns ändå sjukt kul att hon har kommit så långt :)

4 Jessica:

skriven

Fin blogg du har...kika gärna in hos mig med.

Chans att vinna en produkt från Neutrogena!

//Jessica

5 Anonym:

skriven

TÄVLA OM ETT KORSÖRHÄNGE PÅ BLOGGEN! :)



http://alexandraekstrand.blogg.se

6 Aaron:

skriven

Yes, this pink pointer arrow is cute and matches the blog design well. Have a good day!

7 Melina:

skriven

Hejsan!

tack för tipset, vart ju jätte gulligt, men vet du om det går att ta bort "länken" som blir uppe i hörnet eller om man måste ha kvar den :/ :)

8 Anonym:

skriven

Vad heter sidan? (bloggen)

Kommentera här: