Barn gör mig glad!

Var nu på eftermiddagen ute med Luffsen på en promenad. Det kom barn efter barn bakom mig och ville hälsa på Luffsen. De var på fritids och gick en promenad. Luffsen visste knappt vart han skulle titta hehe, men han gillade det allt. Vem vill inte ha lite uppmärksamhet? =)

Sen gick jag och Luffsen vidare. Då träffade jag min bror som var påväg till mamma för att hämta sin hund Nixon från (dagis). Vi pratade en liten stund och sen gick Luffsen och jag vidare.

Och vilka ser vi då? Inga mindre än de tre tjejerna som brukar sluta fritids just när jag går ut med Luffsen på eftermiddagarna. Jag ser hur deras ansikten bara skiner när de ser Luffsen och mig. De verkligen älskar Luffsen och de sa, jag vet inte hur många gånger, att de ville komma och hälsa på hemma hos mig. De skulle ta med penna och papper nästa gång och skriva ner min adress, och sen skulle de gå hem och fråga deras mamma. De sa till och med att de ville vara i vår familj, för att vi har så många hundar. Haha. Sen såg vi min bror tjugo meter bort komma från mamma med sin hund. Tjejerna ropade på honom och han vinkade, men han ville inte komma bort och hälsa. han var nog trött efter en dag på jobbet. Hehe.

En rolig sak som tjejerna sa var:
(Den fetstila texten säger tjejerna)

- Bor du själv?
- Ja, med Luffsen då.
- Har du ingen kille att bo med?
- Nej. (skrattade jag)
- Stackars dig. Du får skaffa en då?
- Haha, tycker ni?
- Ja, du kan gå in på msn, där finns en dejtruta man kan trycka på!
- Eller mötesplatsen.

- Haha! Vad ni vet mycket.
Då skrattade tjejerna.

Efter en stund sa vi hejdå, och de frågade när jag skulle gå ut i morgon med Luffsen.

Jag blir alltid så glad när jag träffar barn som vill hälsa på Luffsen. Och jag tror att det är nyttigt för Luffsen också att hälsa, och vänja sig vid att det inte är något att skälla på. Idag var han hur lugn som hellst. Och det har han varit varje gång vi hälsat på barn. Det känns skönt.


1 Evelina:

skriven

Fantastiskt, vilka barn.Och så roligt,Du har verkligen valt rätt yrke,du trivs med dem o de med dig .Härligt,för er båda dej o Lufsen.Jag o Nixon o Lisse såg Björn o dig o Lufsen o flickorna,kul.Nixon satt ju o kika o gruffade lite på sin utkiksplats i fönstret.

2 Darksess:

skriven

Vacker bloggdesign du har!

3 matilda:

skriven

Haha, älskar barn! Bara de inte är kaxiga, då vill jag bryta av armar & ben på dem.. Men snälla barn är underbara! :D

4 Darksess@soclog:

skriven

Sv; Tack så mycket! :)

Kommentera här: