Känslor... vad är de bra för?

Sitter i mörkret och lyssnar på min egen röst. Snacka om att vara ego när man lyssnar på sig själv på youtube. Hehe. Är lite rolig på det sättet. Så fort någon kommenterat min röst måste jag gå in och kolla på den videon som de har kommenterat, hehe.

Det har varit en känslosam början på sommaren för mig. Jag fick jobb på et äldreboende och kunde inte vara gladare. Räknade ut hur mycket pengar jag skulle få in och var super glad. Jag har pressat mig själv de senaste veckorna för att komma iväg till jobbet trots min oro och illamående. Gråten har suttit i halsen och det har varit svårt att sova. Igår gick det inte längre.

Som tur är så kunde de ordna en ersättare för mig och chefen var super trevlig och förstående. Äldreomsorgen är verkligen inte något som passar alla och jag känner verkligen stor beundran till de som klarar av att arbeta inom det. Jag har dock aldrig varit mer säker på att barnomsorgen är det rätta för mig och jag hoppas att det finns något inom det för mig nu i sommar, så jag får ihop lite pengar i allafall. Hur ska det annars gå?

Tröstäta har jag gjort väldigt mycket den senaste tiden för att på något sätt dämpa känslorna och jag har försvunnit in i filmernas värld när jag varit ledig för att fly verkligheten. Dock så tar ju faktiskt alla filmer slut någon gång.

Idag klippte jag Luffsen och rensade avloppet under badkaret. På med gummihandskarna och ner i skiten. Det bodde ju för sjutton en sork där nere! Snacka om att man fäller hår som en tok. Men nu slippet jag ju i allafall fler översvämmningar i badrummet. I morgon blir det storstädning.

Just nu är jag lycklig! Just nu....
1 Sanna:

skriven

Eve!

Jag tycker du är jätte stark som säger ifrån om du känner att det inte funkar... Bara så du vet ALLT LÖSER SIG :)

Kommentera här: