Tappade Iphone i tevattnet men fick hem ett cath Kidston skal på posten

I måndags kväll satt jag, efter en dag i skolan, framför tvn och drack lite te till min kvällssmörgås. Riktigt härligt! Men så höll jag samtidigt emellanåt i min Iphone och rätt som det var så halkade den ur handen på mig, rakt ner i min temugg! Paniken slog till hårt och jag ryckte fort upp den från muggen. Inspringandes på toaletten för att hämta en handduk hade jag bara i tankarna; Hoppas den inte gick sönder, hoppas den inte gick sönder! Jag torkade av phonen så gott jag kunde och provade sen med min darriga händer om den fortfarande var vid liv. Det var den! Men jag märkte snart att högtalaren hade gått sönder. Jag kunde inte lyssna på musik, prata i telefonen eller höra några sms eller ring rignaler. Först provade jag att starta om den, men det hjälpte inte. Jag ringde i förtvivlan till mamma, med handsfreen. Mamma lugnade ner mig och gav mig lite hopp om att de kanske börjar fungera igen om de bara får torka. Hennes tips var att ta hårfönen och sen ställa den på diskstället eller någonting under natten. Men tankarna gick ändå i huvudet: Telefonen är ju värdelös om jag inte kan ringa på den!

Jag hade redan tittat ner i hörlur-hålet och sett att det blivit en vattenskada {inte så konstigt}. Jag behövde fler tips, där med googlade jag mig fram till en jätte bra {sida}. Jag tänkte att det kan ju inte skada att prova, så därför gjorde precis som det stod.

- Stäng av telefonen och ta ut simkortet.
- Föna telefonen med hårtorken i ca 15 min {med minst 40cm avstånd}.
- Lägg telefonen i en plastpåse med okokt ris {så att hela telefonen är täckt} och förslut sen påsen.

Jag bad till Gud under hela kvällen tills jag tillslut somnade. När väckarklockan ringde morgonen efter vågade jag nästa inte vakna. Men jag gick i alla fall fram till telefonen för att starta den och se om den fungerade. Jag stoppade i simkortet igen och startade telefonen. När man låser upp telefonen hörs ju det där klickljudet, och jag hoppades såå att jag skulle få höra det ljudet nu. Kan ni fatta att jag hoppade av glädje när klickljudet hördes! Tack gode Gud! Jag kunde lyssna på musik, prata i telefonen och allt. Överlycklig tackade jag Gud hela dagen!

Om ni tappar er Iphone i vatten så tycker jag att ni ska prova göra som jag. Det funkade för mig :}

Igår fick jag hem mitt fin fina skal från {Prylmecka}. I love it!

1 Johanna:

skriven

oh vad skönt det löste sig :)

2 prinsessanadia:

skriven

Haha, va gjorde riset för nytta? Att man ska ta ut simkortet och torka telefonen och sen låta den vara, har man ju hört, men inte att att man skulle lägga den i ris.

3 Johanna:

skriven

Ja förstår det, fick panik nästan bara av och läsa det... :(



Ja det är jätte kul, har ett personligt, är så nöjd med det :)

4 Johanna:

skriven

Ja det kommer bli vanligare och vanligare tror jag :)

5 Andreas Johansson:

skriven

Prinsessanadia, man använder ris eftersom det har en förmåga att suga upp vatten.



Skönt att det löste sig med telefonen!

6 linah:

skriven

jättefiiin header!<3

7 Lizette - FOTO:

skriven

sv: Tack, vad glad jag blir :)

8 Jossan:

skriven

KOm och va med i veckans blogg!

9 bloppis:

skriven

Hejsan, Jag har startat upp en bloppis. Kika in och se om du hittar något som passar dig. Mvh Susy

Kommentera här: