Between the raindrops

Hann precis till jobbet idag innan de började regna. Gött! Nu har jag jobbat ett par dagar och jag vill bara vara säker och kunna allting nu. Tycker det är så jobbigt när jag inte har koll på allt. Spelar dessutom ingen roll hur många gånger jag frågar om saker, jag måste liksom ha upplevt dem några gånger för att känna mig säker. Hade i alla fall öppningen på förskolan idag och det gick jätte bra. Alltid lite svårt dock när barnen inte känner en riktigt. Barnen är ju egentligen riktigt modiga som bara vågar bli lämnade på förskolan så, speciellt om det är en ny vuxen som barnen inte hunnit lära känna riktigt än. Och föräldrarna lämnar det dyrbaraste de har till oss på förskolan, det är väldigt stort egentligen! Men jag har i alla fall helt klart valt rätt yrke, jag måste bara komma in i alla rutiner först.
 
I morgon dimper förmodligen min personliga almanacka från {personligalmanacka.se} ner i min brevlåda. Wee! Blir roligt att komma hem till den. Dags för en dusch och sen lite fruktsallad innan sängen kallar.
 
Bildkälla

Kommentera här: