Eter regn kommer solsken

Det blir mycket tid inne den här första semesterveckan känner jag. Men det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Jag kan tycka at det är ganska mysigt att gå skogspromenader i regnet bara jag har stövlar och regnkläder på mig. Känslan när man kommer in efter en sådan promenad är ju nästan obeskrivlig. Ett irritationsmoment dock är när man får springa in och ut efter tvätten. "Häng inte tvätten ute" tänker kanske du då, men om det knappt syns något moln på himmelen då och sen tio minuter senare så regnar det. Det är ju  inga småskrurar heller direkt. Men.... hittills så har jag faktiskt inte brytt mig om regnet så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Det blir ju inte torka i alla fall och after all..... efter regn kommer solsken!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: