När jobbet avbryts av en välförtjänt semester dansar vi av glädje

Det var med ett stort välkomnande som semestern äntligen kom. De sista minutrarna på golvet på förskolan där jag jobbar, var både rastlösa och pirriga. Snart...snart skulle jag gå för att inte komma tillbaka på fyra veckor. "Ska du ta semester nu eller?" Säger en kollega till mig och ler, några minuter innan jag egentligen slutar. Jag tittar upp mot henne, reser mig upp samtidigt som jag sträcker ut armarna över huvudet och gör ett glädjande litet hopp följt av en semesterdans.
 
Den kvällen firade jag och min kollega med god mat och gott rosévin. Det blev en lång och härlig kväll med många skratt. Om fyra veckor är vi utvilade och kommer tillbaka till golvet på förskolan där vi jobbar för att träffa alla underbara barn och kollegor igen. Då är vi taggade för ett nytt år.
 
 

Kommentera här: