Det borde inte vara så!

När jag satt på bussen hem från högskolan idag, så stannade
bussen vid en hållplats och en massa folk gick på.
Och i busskuren stod en pojke. Han var kankse mellan 10 och 12 år, och
han stod och rökte!!!
VAD I!!!???
Såhär borde det inte vara. Var sjutton har han fått cigaretter ifrån??!!

Det är en sak om man är vuxen och väljer att röka och förstöra
sin kropp, men att förstöra den innan den ens vuxit färdigt??!!

Nu vill jag inte slå ner på er som röker, jag är inte den som dömmer.

Men är det inte en aning tragiskt att en 10-12 åring står och röker i en busskur
mitt i stan??!!


I skolan idag jobbade vi i allafall med temaarbetet igen. Imorgon är det
redovisning som gäller.
Jag har inte blivit nevös än, men det kommer.
Jag beställde och denna ursöta kasperdocka som jag funderat på att köpa
i ett antal veckor. Så idag tänkte jag äntligen beställa den.
Men tror ni inte att de höjt priset med 60 spänn då??!!
Som om den inte var tillräckligt dyr innan.



www.tomtomsweden.se

1 Sofi & Amanda:

skriven

sv; tack :)

Kram

2 FANNI:

skriven

sv; okej låter härligt ;D

jag ska nog mest sitta vid datorn !

3 FANNI:

skriven

sv; okej låter härligt ;D

jag ska nog mest sitta vid datorn !

4 Helene:

skriven

aa okej, men då förstår jag :)

men har du alltid gått i kyrkan eller så?

5 MyzaaN - Princess Pink:

skriven

så ltie så :D min dag har varit bra ;D själv då? kram

6 Linda Olofsson:

skriven

sv; Det blev brownies och dom blev super goda :D

7 elli:

skriven

Tack så mycket :D:D

8 v e v v e:

skriven

sv; kommer inte ihåg :(( förlåt :$

9 Joel:

skriven

Haha det är sjukt att så små börjar röka i sån tidig ålder, snart börjar dom väl med knark när dom är 7 år också.. Patetiskt, såna småttingar röker bara för dom ska vara tuffa?



Svar: Vad redovisa du om förresten?

10 FLORENCE:

skriven

Tycker också det är helt sjukt. Han kan ju knappt vetat vad det innebär och vilka konsekvenser rökning har? :S

11 jenny:

skriven

Ne jag håller med dig.. Egentligen så e det bara töntigt å röka, eftersom det antagligen är någon som har frågat om man vill smaka osv. Men då e man väl ändå coolare om man vågar säga NEJ, istället för att bara följa med grupptrycket. Är bättre att vara sig själv redan från början. Det är mkt starkare att stå emot än att följa med. Så jag förstår inte varför alla ungar m.m röker ;s

Kommentera här: