Hemgjord & nyttig blåbärsglass

Jag gjorde inte exakt som det står. Jag tog vaniljyoghurt och både blåbär och jordgubbar.
Sen så höftade jag lite. Men jag utgick från receptet nedan.

Jag ställde in glasslådan i frysen över natten. Sen ställde jag, ungefär två timmar innan jag skulle äta den,
in den i kylskåpet. Det blev perfekt konsistens och den var verkligen suuuuuuuper god!
NI BARA MÅSTE PROVA DETTA!

Ingredienser

250 g frysta blåbär
2 dl turkisk yoghurt
3 msk florsocker
1 tsk vaniljsocker

Gör så här

  • Mixa de djupfrysta blåbären med yoghurten.
  • Tillsätt sockret.

Skeda upp i skålar och servera direkt. Du kan också ersätta blåbären med andra djupfrysta bär som t.ex. röda vinbär, hallon eller jordgubbar. Du kan också använda annan yoghurt som delikatessyoghurt med vaniljsmak.

 

Receptet hittade jag HÄR.

 


1 Annika:

skriven

Mums va det ser gott ut!

2 hanna:

skriven

Hejhej. Nu har jag kört igång med veckans blogg. Så anmäl dig gärna genom att kommentera. Mer står på bloggen. Kram :)

3 Katta:

skriven

En lite märklig grej är det att i stort sett alla påstår sig tänka för mycket, vilket jag har svårt att tro. Det beror väl på vad man tänker, dock är det sant att ingen mår bra av att bara sitta och grubbla.



Muntrare ting: Glassen ser god ut, allting blir bättre om man inte håller sig till exakta recept :)

4 Michaela | foto, bloggdesign & vardagsliv:

skriven

svar/



aw, tusen tack!

glad jag blir :D



hoppas allt är okej med dig denna regniga söndag :)

5 Madde:

skriven

Det är bra med mig. Vad gör du? Kram

Kommentera här: