Roadtrip!

Såhär mot semesterns slut passade jag och tjejerna på att ta en trip till Söderköping och smultronstället. Men vi tog en liten omväg dit genom Falerums kläd/skor outlet. Vi for från Jönköping klockan strax efter 11 och tre timmar, med oändliga landsvägar senare, var vi framme i Falerum. Ett par skor rikare blev Sanna, men jag och Josefine hittade inget som föll oss i smaken. Det var ändå bäst för min plånbok tänkte jag.
 
 
Men jag höll på att glömma vår fina picknick som vi hade. Efter två timmar på vägen blev vi lite hungriga och stannade för att äta lite. Det var dock lite svårt att hitta en plats med bord och stolar.
 
 
 
 
Från Falerum tog det sen bara ca en timme till Söderköping och vi kände att glassen kallade på oss. Väl framme tog det ett år extra tid av bilköer och att hitta parkering, men efter det var det bara en timmes kö in till glassbaren. I den , som verkade stillastående, kön började vi alla tre känna oss riktigt hungriga och jag såg alla goda glassar framför mig.
 
Två Fenix och ett stjärnskott!
 
Den timmes långa kön var såååå värt detta! För att gå av oss glassen så tog vi oss även upp på berget för att titta på utsikten. Det var lika många trappsteg nu som förra gången jag var där kan jag säga. Och utsikten var lika fin den också.
 
 
 
Tack Tjejer för en kanon dag!
 
 

Kommentera här: