Jag blir så Förrrrrbannad!


En av de värsta sakerna jag vet
är när folk lägger sig! Och anklagar folk
utan att ha några grunder till anklagelserna!
Sådant HATAR jag verkligen.
Nu ska jag berätta vad allt detta handlar om:

Jag och min syster var ute i det fina vädret med våra tre hundar
och vår brors. Alltså fyra underbart söta hundar.
Som vi älskar.
Två av dem är en blandras av shitzu, och det är en
väldigt skällig ras.
Då kom det en gammal tant med en lite fet vit hund.
Väldigt söt dock ( alltså hunden ) . Hundarna
började skälla och jag höll i "Skägget" på hunden
för att få kontakt med honom. Alltså
inte på någit sett hårt eller något. Hunden kunde
när som helst sluta skälla om han ville, och
vara stilla. Men istället
så stretade han emot och natruligtvis så
dras ju då hans huvud ifrån och då dras det
ju i "skägget". Det gjorde att han pep till.

Tanten började gå ropa till oss att inte misshandla våra hundar.

Tant
:
Jag ska säga till ägarna av dom där
hundarna och säga att ni misshandlar dom! jag skulle
inte låta er gå ut med min hund!

Syster:
Det är våra hundar! OCh vi misshandlar dem inte!

Tant: J
ag tål inte när man misshandlar hundar, då lägger jag mig i!

Som ni märker ville tanten inte ge sig. Ett tag
tänkte jag ge mig och bara gå vidare. Men så går hon
fram till ett äldre par och vi hör hur hon säger till dom
att vi misshandlar våra hundar! Nej nu!
Jag kunde bara inte låta dem tro henne, då
jag gick fram med bestämda steg till dem tre
och den lilla tjocka hunden.

Jag: ursäkta men vad sa du?
Tant: När man är stygg mot hundarna så lägger jag mig i!
Jag: Ja men man måste säga ifrån annars lär de sig aldrig.
Tant: Men man måste vara snäll mot hundarna!
Jag: Ja det är vi absolut, misshandlar skulle vi aldrig kunna göra.
Tant: Men jag såg dig när du gjorde ilal hunden där borta,
och han skrek.
JAg: NEj, jag höll knappt i honom. Vi är jätte
djurvänner så vi skulle aldrig kunna misshandla dom.

Då sa hon inget mer utan nickade bara och
gick iväg före oss.
Då våra hundar fortfarande skällde och vi inte fick tyst på dem
så kom det en till hund. Tanten gick fram till
ägaren och vi såg hur hon  tittade på oss
och pratade skit om oss. Hon gick sedan vidare
och vi såg att hon stannade och pratade med flera.

Jag blir så förbannad på folk som snackar
skit utan några grunder. Vem kommer de tro på?
Den oskyldiga gamla tanten eller på oss,
som inte ens får någon chans att försvara oss?
 


Fy vad arg jag är!








1 Bea :):

skriven

Vilken ful liten elak tant. Jag hjälper gärna till att stå emot mot henne.

2 Marie:

skriven

Såna människor är ASJOBBIGA!!!! Va söta hundarna va, den lilla bruna var ju jättegullig!!

3 Sara:

skriven

Förstår att du är arg, det skulle jag också vara!

4 C:

skriven

sv: tackdesamma! haha, jag förstår att du är arg :P

5 ANMÄL DIG TILL VECKANS BLOGG:

skriven

Jag skulle bli skogstokig, du gjorde helt rätt iaf som gick fram och sa till.



6 Anna:

skriven

sv: ja hon är riktigt söt ^^ <3



Gud vilken galen tant!

7 Louice:

skriven

Men va vilken TANT asså! ;S

sv:Hihi varsågod! :)

8 felicia:

skriven

tanter !! -.- suck på dem ! :O

9 denise:

skriven

tacktack:)

10 Marie:

skriven

Usch vad knäppt asså..

11 Sara:

skriven

nejnej jag vet ;P

12 lisette:

skriven

jodå min helg har vrit hyffsat, själv?

13 sabina:

skriven

sv: joo det är jättebra, man fastnar lätt för de ;)

Kram

14 Stephanie:

skriven

Svar: Tack för kommentaren

PS: ja jag förstår att du är arg och söta hundar

15 decembermirakel:

skriven

usch, kvinnor blir "geggiga" när dom blir gamla.. dom orkar yttra sig för inget! bara skita i dom. :>

men förstår att du blev upprörd!

16 L I S A:

skriven

Bara bra, sj ?

17 sabina:

skriven

Vad fan? ;o Vilken underlig tant det där var, såklart att man måste säga till hunden om den inte får göra något. Inte kan man ju vara snäll för då lär de sig ju inte, men guud.. ;oo

18 decembermirakel:

skriven

sv; det ska gå att bli medlem och tjäna ändå!:o

double funkar utmärkt och jag har inte haft min blogg i ett halvår o:

19 sabina:

skriven

sv: jag ser det från nete, lika bra kvalité bara att det kan tilta lite ibland ;s Jag ser det från www.mtv.com (: Kram

20 FRIDA:

skriven

Galen tant! :o



sv; Få se om jag gör det redan idag :O haha :D

vad bra :D

kram

21 decembermirakel:

skriven

sv; okej, vad lustigt "/

22 decembermirakel:

skriven

sv; du får göra så! om det inte funkar så finns det ju alltid andra sidor(:

23 malin:

skriven

oj.. jäkla tant som inte ger sig ! :/

vad gör du?

ha de bra

24 decembermirakel:

skriven

sv; knappt 4månader!

men jag blev medlem redan vid 2e :>

25 JOSEFINE:

skriven

har lagt upp det jag shoppade idag på bloggen nu :)

26 M O S A N:

skriven

Hejhej!

haft en bra dag?

27 Viktoria:

skriven

sv: förstår att du är sur!! slå till tantjävlen! :)

28 Olessia:

skriven

kan förstå att du är arg

29 FRIDA:

skriven

sv; haha! :)

Ska du kolla på wipeout ikväll? :D

kram

30 M O S A N:

skriven

Svar: härligt, samma här! :D

31 frida:

skriven

gillar inte heller när folk lägger sig i!

32 Sofia:

skriven

Så sötaaa! :D

33 JOSEFINE:

skriven

sv: tack :D

34 yasmine the one and only:

skriven

åhhh gud så söta , taxen ser precis ut som min. men vilken tant ush säger jag bara haha hade väl inget bättre för sig. troligen för lite att göra. kram

35 AMANDA FALK:

skriven

Nej usch, jag hatar också när människor lägger sig i, iallfall om det inte angår dem och ändå är helt onödigt.. men ibland kan det vara bra faktiskt, om en mamma beter sig hemskt mot sitt barn så tycker jag man ska stå på sig och faktiskt säga till! :)

Hoppas du får en fin kväll!

36 malin:

skriven

Jag kom precis in =)

jag har klättrat på taket !

kommer massor me shtekiga bilder i ett inlägg snart ! =) ha de bäst !

37 FRIDA:

skriven

sv; Det är som en hinderbana mellan norge, sverige och danmark haha svårt och förklara har bara sätt det 1 gång innan :P Men det är jätte roligt :D

kram

38 Becka:

skriven

vad taskigt av den skittanten!

Om jag hade vart med hade jag blivit asarg på hon!

39 EMMASJ:

skriven

jag tycker att de är en film värd att se! :D

40 sabina:

skriven

sv: joo gör det ;) Kram

41 Emelie:

skriven

körde ju av vägen å så ;(

42 tova:

skriven

Men det är ju bara sjukt!!

43 Emma:

skriven

sv; Nee usch, de är så himla omoget!



HAha, jäkla tanter, man borde ta reda på mer fakta innan.

44 Maja:

skriven

men fy vilken idiotisk tant. Jag vet själv att hunden kan streta emot när man håller i den (jag har en liten hund) Ibland tar jag lite löst om skinnet så hunden inte ska skälla, men så försöker den ändå ta sig ifrån min hand, inte konstigt att det gör lite ont på den. Man misshandlar inte sin hund bara för att man vill att den ska lära sig något. Konstig inställning folk kan ha (tanten)



Jättesöta hundar, verkligen!! :)

45 Louice:

skriven

HAHA :]

Vad händer i dag då? :D

46 Louice:

skriven

Hihi jag har redan gjort det! :]

47 Anonym:

skriven

idag har vi halv friluftsdag och halv e tid :p själv? :)

48 frida:

skriven

mm! :D vad gott, de lät ju int ehelt fel alltså :)

49 olivia:

skriven

ahaokej, ja den e bra. Blir bra bilder, men jag har inte fotat så jätte mkt :P

50 sabina:

skriven

sv: Min dag är nog bra, har träningar på kvällen :) Själv då? Kram

51 JOSEFINE:

skriven

ja, jag har en bra dag :) själv då?

52 L I S A:

skriven

Alltså är den tanten helt sötrd ? ;o' helt KOCKO!

Blä, ta inte åt dig!

53 EMMASJ:

skriven

ja, idag ska ja bara slappa!

kanske baka tårta tills imorn :D

själv?

54 Emma:

skriven

Usch jaa.

Den har vart bra (:

dindå?

55 L I S A:

skriven

Ha, ha aa :D

56 Louice:

skriven

Hitils har den varit bra din då? :D

57 felicia:

skriven

jo men jag förstår att du är arg :P

58 becka:

skriven

Jag är med i "veckans blogg"

Rösta gärna på Mej! =)



gå in på

http://tildad.blogg.se/2009/march/rosta-rosta-rosta.html#comment



och rösta på (re)becka/beckolund

ifall du tkr att jag ska vinna (:



Tack! =)

59 Alexandra:

skriven

sv; jo :)dudå? okej (;

60 Elena:

skriven

jag inte riktigt, men det blir nog nått med gladiatorsandaler =) Föredrar du hemma eller utekväll? =)

61 Emelie:

skriven

Hejsan, kolla gärna in min blogg: emelietidblad.blogg.se och komentera.

Komentera gärna om mina outfits och shopping så blir jag glad / emelie

62 Nathalie:

skriven

Det är ju en sak om tanten nu tyckte att ni misshandlade hundarna. Men att gå runt och säga det till folk är en annan och det var onödigt.



Fast jag tror inte att folk är så dumma att de lyssnar på allt de hör. Men får hoppas att de bildar sin egen uppfattning.

Kommentera här: