I remember a time...

Jag minns när jag var liten. Då fick jag alltid 20kr i veckopeng varje fredag. Jag fick välja vad jag ville göra med de pengarna, men självklart blev det fredags godis. Vi hade en kiosk i närheten av oss, dit vi brukade gå. Dyrare än på Ica eller konsum, men vi gick alltid dit ändå. Ibland min lillasyster och jag och ibland med en kompis.
Vad jag minns så klagade vi aldrig på att vi bara fick 20 kr. I allafall inte till en början, förrän man började höra vad alla andra fick i klassen.
Det bästa med att få 20kr vad att man alltid såg fram emot fredagen och man valde alltid sitt godis med STOR omsorg. Man gick och funderade hela vägen ner till kiosken på vad skulle välja. Lösgodis eller 1 kr godisar.
Och vad skulle man välja för gott denna fredagen?

Nu är jag beroende av socker.
Jag klarar mig inte utan det i längre än 6 veckor.... Och
jag väljer definitivt inte godiset med omsorg. Jag bara vräker ner godis i påsen. Och äter tills jag mår illa.

Vart finns njutningen i det?

Jag har kanske äntligen fått fram en metod som kan fungera för mig. Att inte äta socker alls, mådde jag såklart bäst av, men det var hemskt tråkigt och till slut vad socker det ENDA jag tänkte på.
Det här kan kanske fungera.

VAD TROR NI?


1 elina:

skriven

tackar :D

2 Chawo:

skriven

Jag med ^^,

3 MYMiC:

skriven

Åh, men visst är man 2 lag ,sen turas man om att leta/gömma en skatt? :D Sen om man fångar en från moståndarlaget måste dom typ säga en ledtråd om vart skatten är gömd? Om jag inte minns helt fel XD

4 Mikaela:

skriven

Tack :D

Allt bra?

5 Chawo:

skriven

Näää tycker inte jag.

Hörde på den låten du gav mig länken till ^^,

Jah tycker den orginella är bättre ^^,

6 Fotograf Sofia Wählby:

skriven

Härlig blogg! :)

7 olivia-foto:

skriven

sv: haha, de har jag lagt in, måste ändra de oups :) men tack för du sa de ! :D

8 Chawo:

skriven

Jaha oj :O

Trodde alltid det hennes egen låt XD

9 FIONA - en ointressant vardag:

skriven

säg till när du har lagt till mig så lägger jag till dig!

10 Emma | fotoblogg mixad med vardagen:

skriven

varsegod :)

det är bara bra med mig tack,

hänt nått roligt idag?



Puss

11 MYMiC:

skriven

Aw, exakt likadant var det med mig då jag var liten! Sen fick jag 30 om jag skötte mitt rum och höll det ordentligt städat xD



Ja, vill också leka röda vita rosen :D synd bara att dom få jag känner här är så himla tråkiga :( haha!

12 sofiaa:

skriven

ser bra ut, men det svåraste är ju att hålla dom löfterna nu ;)

13 Beatrice Jakobsson [foto]:

skriven

sv: jo :D<3

14 Nicole Sanzetth:

skriven

Låter som hälsosamma och bra mål =)

Kommentera här: