Vad är en bra film?

Jag kan inte riktigt förstå att han (DiCaprio) är så eftertraktad. Personligen så är det få filmer med honom som jag faktiskt tycker om. Det kanske inte beror på honom dock. Det kan ju bero på regisörerna, men ändå. Nej, många filmer i allmänhet som alla andra tycker är så enormt bra, tycker jag bara är psykiskt jobbiga.

Jag blir liksom knäpp av dem! Och det är sådana filmer som får all beröm och alla priser.

När jag slår upp tv-tidningen och en film är rankad med 4 eller 5 stjärnor, så brukar de oftast inte vara en film för mig. 2 eller 3 stjärnor, då pratar vi oftast bra filmer enligt mig.

 

EN BRA FIILM:

Påhittad handling (dvs. ej verklighetsbaserande) Vill jag bli deprimerad kan jag titta på nyheterna.

Bra slut (Ingen huvudperson får dö, dock finns det undantag)

Bra skådespelare (vilket oftast brukar betyda, ej svenska filmer)

 

En film för mig är ett sätt att fly verkligheten för en stund. När jag mår dåligt sätter jag oftast på en film.

Det är ett sätt för mig att varva ner, och det kan då även vara actionfilmer och liknande. Jag slappnar av och flyr verkligheten helt enkelt. Vilket betyder att jag inte vill ha filmer där alla dör, eller där man får gråta genom halva filmen för att den är så rörande. Det händer i verkligheten och hela grejen när jag ser en film är ju att jag vill fly från den.

 

På min filmblogg kan ni läsa mer om vilka filmer jag tycker om och tycker mindre om.

 

Läs hela texten HÄR:
1 HANNAH HALE:

skriven

Svar>> härligt ändå! älskar att bara ta det lugnt.



Jag har inget planerat men ska ut i solen i alla fall^^



Vilken är din favvofilm?

2 pingabloggen.se:

skriven

Pinga dina inlägg hos oss!

3 Madde (::

skriven

Härlig blogg, :)

4 Anonym:

skriven

SV: varsegod :) vad heter din textstil?

5 Elin:

skriven

SV: Tack! :)

6 nÉa:

skriven

Oj vilken jätteskön blogg du har. ;) Rolig att läsa!

Massor med kramar!

7 jennpenn:

skriven

sv: så lite så :)

8 Madde (::

skriven

:)

Kommentera här: