Fågelskådning och fotografering

Man har verkligen blivit skadad efter denna kursen naturkursen. Helt plötsligt finns
det växter överallt och fåglar som man vill artbestämma. Ny ser man allt helt
plötsligt. Det är riktigt utmattande att inte bara kunna gå föbi dem, utan man måste huka sig ner
och titta noga på dom, lagra dem i minnet och kolla upp det i floran så fort man kommer hem.
Ja, helt klart skadad!

Tentan närmar sig. På fredag är det över, skönt det... Men samtidigt känner jag mig inte redo.
Men känner man sig någonsin det?
Var i allafall ute och pluggade förut. Tog med mig kikaren och kameran och vandrade iväg.
Ellar ja, jag gick inet så många meter. En sak har jag lärt mig idag, att det krävs tålamod att se
en fågel. De är ju sååå snabba!
Men jag tycker faktiskt fågelskådning är ruskigt kul! Katta om du läser detta, kan inte du och jag
ta och åka till Hornborgasjön och tälta och fågelskåda? Just like old times.
Vi kan till och med ringa Kristina Björklund haha :P


1 Katta:

skriven

Awesome idé, självklart, gamla tider är de bästa :)

Jag har min sista tenta den 10:de sedan är jag i Frankrike mellan ca 17-28 juni. Annars har jag inte mycket till planer, mer än att lurka i skogen.

Vad ska du göra?

2 Ingrid:

skriven

åh va grym du är! jag kan verkligen inte sånt, så jag har lånat min på bloggdesign.nu :)

3 Katta:

skriven

Nja, Frankrike är väl inte direkt mitt favoritland, men de har croisanter med choklad i så... :D

Och franska, suck, dessa minnen, jag minns hur vi brukade dra ur TV sladden. Bengt: Tittar i kassettluckan "Pierre är du lite teknisk, den här funkar inte". Vi kan inte ha varit något nöje att undervisa, det är för övrigt allt jag minns från lektionerna, hehe.

4 amanda eriksson:

skriven

din blogg är så fin!

allt bra? :)

Kommentera här: