Kvalité eller kvantitét?

Gick upp vid 7 och har tvättat på förmiddagen. Fick också en del annat gjort. Varit nere i källarförådet och lämnat lite saker som bara tog en massa plats i garderoben. Skönt att äntligen ta tag i det. Och sååå skönt att ha tvättat. Jag tror att jag borde tvätta lite oftare för det blir alltid så mycket att tvätta varje gång.

När jag hängde upp den blöta tvätten i torkskåpet så kom jag att tänka på att jag alltid måste dra i kläderna för att sömmarna ska bli raka, och så att kläderna inte blir snea och konstiga. Jag har många t-shirts som jag köpt på h&m. De kläder som jag köper där är ofta snesydda. Det är ju billigt, men är det alltud så bra kvalité. När jag köper kläder på t.ex. Vila eller Veromoda så är inte kläderna så snesydda. Oftast så syns det inte på H&m kläderna förrän jag har tvättat dem en gång. Och jag irriterar mig!

Så vad är bäst?
Köpa lite dyrare kläder, men få kvalité och raka sömmar?
Eller få lite mer för pengarna men kanske inte samma kvalité?

Dock så det ju inte med alla kläder som detta stämmer, men ofta enligt min erfarenhet.

1 Johanna:

skriven

Har du någonsin fått en känsla där du känner att du behöver ändra på dig själv?



Jag skriver om sex, kärlek, tankar och tips. Läs och följ gärna, du kommer inte att ångra dig! ta en titt! :D

2 bex:

skriven

skulle du vilja vara jättegullig och rösta på mig som veckans blogg hos Storbloggaren? :)



Gå då in här http://www.storbloggaren.se/2011/02/finalisterna-i-veckans-blogg-v-6/#comments och rösta (en gång per dag!!) på sidmenyn, om du inte gillar reklam så får jag be om ursäkt för de :3

3 a n n a ss:

skriven

fin blogg!

händer idag? :)

4 Nathalie Mamma Till Jasmine <3:

skriven

Jag måste också lära mig att tvätta fler gånger.

Det blir så mycket plus att det blir fläckarna på Jasmines kläder går inte bort. Trodde det var maskinens fel men det var bara för att jag proppar den för mycket. =)



Jag har även köpt dyrare kläder men deras sömmar är också snea. :S



Sv:

Tack så jätte mycket!! <3



Jaha går du på kör?

Va roligt. =) Är ni bra då? ;)



Ja nej inget speciellt här. Bara underbart mys! :D



Hur mår du idag?



Kram

5 LIFE OF FANNY:

skriven

Det beror på vad det gäller tycker jag! T.ex. en vanlig svart tränings t-shirt är det ju lite skitsamma om den är något snesydd, men en blus däremot skulle jag bli jätteirriterad över om jag upptäckte att den var snesydd!



sv: Ja, lite annorlunda mot för min vanliga bloggning ;) Tack så mycket!

6 SANNA:

skriven

SV: Okej! :) Jag ska snart ut en sväng i det härliga vädret! :D Är allt bra med dig? :)



Kram

7 sloarez - check me out if you dare !:

skriven

fin blogg du har :)allt bra idag?

8 Sandra:

skriven

Tack detsamma :)

9 prinsessanadia:

skriven

Jag drar alltid i mina kläder, vare sig de är köpta på hm eller annan butik.

10 Linda:

skriven

jag brukar köpa lite dyrare kläder av just den anledningen. klart jag köpt kläder på h&m som fortfarande är snygga med, men jag brukar mest hålla mig till basplagg där.

Kommentera här: