Kristallsjukan

Det känns som att jag får allt på samma gång och jag orkar inte mer nu. Igår kväll mådde jag mycket bättre efter förkylningen, men så strax före jag skulle gå och lägga mig blev jag så väldigt yr. Jag tänkte att det säkert bara var trötthet eller liknande så jag gick och la mig och hoppas på att jag skulle somna fort. Somna gjorde jag, men när jag vaknade upp i morse så var yrsel fortfarande kvar och den hade blivit värre. Jag kunde inte göra frukost, jag kunde inte gå på toaletten. Jag kunde inte göra något annat än att ligga helt stilla i soffan. Denna yrsel resulterade i att jag kände mig illamående och jag fick gå och kräkas flera gånger. Det kändes bättre när jag låg helt stilla men så fort jag rörde huvudet eller satt upp eller liknande så blev jag jätte yr och illamående.
 
Jag blev såklart otroligt orolig, men sköterskan på vårdcentralen tyckte det lät som kristallsjukan. Detta har pågått i flera timmar idag. Till slut hittade jag ett bra läga i soffan och somnade. När jag vaknade ungefär en timme senare mådde jag mycket bättre. Nu har jag enbart huvudvärk och det trycker lite bakom ögonen. Jag känner mig också väldigt utmattad, men det är väl inte så konstigt då jag inte kunnat äta något idag heller.
 
Jag önskar verkligen ingen detta! Det var fruktansvärt otäckt. Inte nog med att det känns som att hela världen snurrar och jag inte har balans så blev jag ju illamående med, så pass att jag kräktes flera gånger.
 
I morgon hoppas jag att det känns mycket bättre.

Kommentera här: